Men fredag är endå den dagen som känns bäst!

Klockan 14:15 skuttade jag hem från jobbet, helt uppfylld av den ljuva vetskapen om att den här fruktansvärda, evighetslånga, tortytliknande jobbveckan äntligen var över! Plötsligt såg jag färger igen, och hörde fågelsång! Och skratt! Som att vakna från det döda!

  Okej nog med dramatiska liknelser nu. Efter jobbet lånade jag Morris för att gå en promenad. Jag tänkte mig trevligt strosande i vintersolen, lite mysigt knarr under sulorna. Morris tänkte sig mer ett Maratonlopp och sprang som en skållad iller. Och jag fick springa efter. Svettades som en gris när jag kom hem!



Avslutade dagen med middag och vin hemma hos Annsofie. Det var som alltid vansinnigt trevligt och vi avhandlade viktiga ämnen, som politik, relationer och hundar. Efter att Sara försökte banka fast en diskborste med sugpropp i pannan på först Annsofie och när det inte gick sig själv, gick jag hem, Annsofie och Sara gick ut. Jag sov gott och vaknade obakis och glad av att Gimli gav mig lite ansiktsmassage.

Nu ska jag prova att möblera om lite lite i lägenheten. Jag skulle ju egentligen vilja ha en vettig tv men då måste en vägg användas och den enda väggen som går att använda är den bakom soffan. Så jag ska prova den jättekonstiga amerikanska modellen med en soffa mitt i rummet. Vi får la se hur det går! Skulle antagligen behöva byta ner mig till en tvåsitts för att det ska funka. Och kanske hiva upp en bokhylla på vinden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0