Späckad helg.

I fredags hade Annsofie födelsedagskalas. Jag hade inte tid att ta några bilder då för jag var för upptagen med att proppa i mig parmesanchips. Men innan kalaset gick jag och tog lite bilder på sparringen. Klubben har haft besök av ett gäng estländare och en amerikan. Det var tjockt med folk! Tror nog aldrig jag sett så många på sparringen förr. Det var kul!



Förstås var jag fortfarande alldeles för förkyld för jiu jitsu igår. Men jag gick ändå, och tittade på och tog en halv miljon kort var av de flesta blev kassa. Får nog införskaffa en blixt, antingen det eller be dom sätta upp ännu fler lampor på gymmet. Blixt är nog lättare.
  Det var ett jättebra seminarium i alla fall! Instruktören var väldig pedagogisk. Till och med jag, som var nästan hjärndöd till följd av för stora ansamlingar av snor i huvudet förstod vad han menade. Nu har jag tyvärr glömt bort nästan allt. Borde ha antecknat.


Sen höll jag på att sabba hela kvällen genom att låsa mig själv ute ur lägenheten. Oooh noooo! Jag vet att jag skrutit om att jag kan klättra upp på balkongen, och det har jag kunnat. Men det var så länge sen att jag inte riktigt vågar prova igen för om jag inte klarar mig skulle följderna bli att jag skulle känna mig gammal, tung och klen. Och jag skulle börja låsa mig ute hela jävla tiden! Så funkar livet, allt jag inte vill händer och allt jag vill händer inte.

  Som tur var kom Majje och Martin hem från Äggskallebyn senare på kvällen och hjälpte mig in. Hittade en liten Tiger på golvet efteråt. Jag trodde han var Majjes men det var den visst inte. Så hur han hamnat i min lägenhet vete fan! Men söt är han så han får bo kvar.


På morgonen nu har jag varit på promenad med Annsofie och Morris. Skulle mata änderna och ta lite kort på dom, men det var ju upptaget på alla bra andmatarplatser. Jag fick stå där det var alldeles strömt och då flöt ju brödet bara bort, och då drog änderna också. Jag fick ta kort på Morris istället. Vilket inte heller var så lätt eftersom vi slogs om en pinne samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0