Bloody monday.

Seriöst dålig attityd vaknade jag med idag. Ni vet sur och ingetärroligtåvadalltsugergnällig. Och arg kände jag mig, på allt och alla och framför allt på höga ljud. Vilket det var gott om ute i trapphuset. Sådär att jag ville rusa ut och vråla ”Håll käften för helvete åt!” åt snubbarna som skruvade fast listerna på ytterdörren. Och kanske slå dom lite med nått lämpligt tillhygge.

  Men sen ryckte jag faktiskt upp mig lite och gick på ett studiebesök. Frisk luft, eller i det här fallet Östergötlands sämsta luft och lite sol kan faktiskt göra typ underverk för humöret. Eller i alla fall göra det lite mindre nujävlarblirdetmordaktigt.

  Och efter studibesöket, som var jättetrevligt, gick jag och tog en kaffe på Café Brodway. Dom har inte det bästa kaffet men det är endå mitt favoritställe. Mest för att det inte är så jävla hippt, glansigt och modernt utan sådär mysigt som caféer ska vara. Och ligger nära.

Föresten, om dom byter postnummer här på min gata. Måste JAG ringa runt och meddela det till alla jävlar som skickar post hem till mig? Jag menar typ jobbet, försäkringsbolag, facket osv? Nån som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0