Igår och så.

Fy helvete vad svårt jag haft att andas ett tag. Det är inte okej. Bortsett från det hade jag en kanondag igår. Började med fika med Emina och Cissi. Jag åt massa kakor. Och bullar. Det var gott. Cissi hade en app på telefonen som gav en helkul aniktsform. Jag skrattade så jag bröt ett revben. Sen laddade jag ner den själv men jag var inte alls lika bra på det som Cissi.

  Efter en tur på stan besökte jag biblioteket en snabbis, men orkade inte riktigt botanisera bland böckerna så gick tomhänt därifrån. Hem och stuffade i mig en macka med mozarella. Utsökt! Och sen vidare hem till Sven för lite serietittande och te. Tillbaks hem. Drog av golvet med dammsugaren. Hotade katterna med stryk, just in case att dom planerade att dra igång tredje världskriget.

  Bjöd över Annsofie och Morris. Hängde med dom till apoteket först och stod utanför med Morris som skrek som en liten flicka. Alla blängde argt på mig när dom kom ut, som om jag slog honom. Jag ville slå honom, för det blev pinsamt efter ett tag. Men jag gjorde det inte!

  Sen gick vi hem till mig och katterna barrikaderade sig under sängen. Morris tjöt och pep. Annsofie och jag pratade om saker man inte skriver om på sin blogg efter som folk tycker man är en hemsk människa då. Jag försökte ta kort på Morris med appen men det gick inte. somliga har väl inte ett ansikte man kan göra fult helt enkelt.

  Strax innan sju fick Annsofie och Morris gå hem för då skulle Jeanette och Anna komma och dom hade ju sina hundar med sig. Det sista Annsofie sa innan hon gick var ”Ja värre än Morris kan dom ju inte bete sig.”. Det kunde dom. Framför allt Buster blev helt hysterisk. Jag fick låsa ut katterna i badrummet. Amadeus var i chock. Ville tog det lite lugnare. Han är söt han. Ser ut som en riktig lite fröken.

  Men sen lugnade allt ner sig. Två halvtaskiga skräckfilmer såg vi. Och åt seriösa mängder snask. Det var gott och trevligt och blev inte alls lika sent eller fullt som förra gången. ”Fan vad skönt att inte vara så full” sa jag innan dom skulle gå. Då var klockan bara strax efter elva och alla var helt nyktra.


Idag har jag inte alls varit lika aktiv som igår. Tvärt om. Jag gick upp klockan nio. Klockan tolv somnade jag om på soffan. Vaknade igen typ två. Nu sitter jag här med lite huvudvärk och väntar på att nån reparationsnisse ska bli klar i tvättstugan så jag kan hämta min tvätt.

  Jag hade förstås kunnat hämta den ändå. Men när jag kom ner för att göra det och han höll på att laga torktumlaren blev jag helt ställd. Och orolig att jag missat nån förbjudet-att-tvätta-mellan-10-17-lapp. Så jag sa att tvätten inte var min och gick upp igen. Ja jag vet, asweirod! Jag gillar inte att den där torktumlarjäppen tagit ut min tvätt. Mina trosor låg ju där i!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0