Jobbgnäll och jobbigt gnäll.

Ibland när jag är på jobbet tänker jag på ställen jag hellre skulle befinna mig på. Först var det självklara ställen, som i knät på George St Pierre eller på en badstrand i Costa Rica. Men allt eftersom tiden gick förändrades dom där platserna, till mindre uppenbara alternativ. Och en dag läste jag om två svenskar i ett thailändskt fängelse i Aftonbladet. På bilden satt dom två med sin fängelsehund i knät. Tydligen får man ha husdjur på kåken i Thailand. Och då kände jag att hm, det vore kanske inte så dumt…

  Om man tycker ens jobb är värre än tanken på att sitta i fängelse i Asien (nu tror jag inte att det vore trevligare på riktigt, varmare kanske, mindre jobbiga idioter, mest eftersom jag inte skulle fatta vad dom sa), då skulle jag vilja påstå att det är dags att se sig om efter något annat.

  Men det är inte så jävla lätt och jag lackar på folk som säger ”Men sluta gnäll och gör nått då”. Så säger man bara om man är Moderat eller aldrig varit arbetslös och i hela sitt liv. För hur pissigt ett jobb än är så är en fast inkomst en jävla trygghet. Och den kastar man inte bara i sjön hur som helst. Det är ju inte direkt så att det myllrar av trevliga jobb på arbetsmarknaden just nu.

  Men jo jag måste nog på allvar försöka hitta nått annat. Annars slutar det, i bästa fall, såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0