Morgonbestyr och skit.

Tvätta är det tråkigaste jag vet! Jag avskyr det! Och betala räkningar. Vär-de-löööööst! Det är vad jag håller på med just nu. Fast räkningarna är jag klar med. Efter det gjorde jag ett test för att se över min ekonomi. Nu känner jag mig förolämpad av Swedbank som tycker jag borde se över mina utgifter för det verkar som jag har lite lite pengar kvar när räkningarna är betalade.

  Den enda räkning jag skulle kunna göra mig av med är medlemsavgiften till facket, för facket suger! Om dom la lika mycket krut på att löneförhandla som dom gör på att värva medlemmar med godis på min arbetsplats hade jag inte behövt slita häcken av mig för en minimilön. Argh!

 

Igår var jag på fredagssparringen. Det var kul men jag fick rätt mycket mer ont i sidan. I går kväll gjorde det jätteont när jag böjde mig åt vänster på ett speciellt sätt, så jag gjorde det massor med gånger för att försäkra mig om att det verkligen gjorde så ont som jag trodde. Det gör det. Idag har jag bara lite mer ont än igår innan sparringen. Så det känns lugnt. Men nu blir det vila tills på tisdag. Om jag inte skulle få gå tidigare på måndag då, för då blir det träning då med.

 

Dagens planer då? Nån gång i eftermiddag får jag besök av Tesse och Oliver, den blivande inredningsarkitekten med en något udda ide om vad som är snyggt och praktiskt. Vi ska se på film och hänga. Innan dess ska jag tvätta klart, göra nått mer som jag glömt bort vad det var och sen ska jag gå till mitt favoritkaffe och dricka kaffe.

 

Inredning a la Oliver.



Kamma katterna var det jag skulle göra! Men först; frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0