Nytt år, nya tag.

Jag har haft så sjukt mycket att göra sista tiden! Direkt efter nyår (som var trevligt) började jag ju jobba igen efter lite välbehövlig semester. Det var traumatiskt. Så i tre dagar var jag tvungen att ligga på soffan som en strandad val i min pyjamas, kvidandes och stönandes, inte helt olik valsång faktiskt.

  Sen var det torsdag och jag var ledig. Då fick jag lite energi igen. Tillräckligt för att gå på ett extrapass jiu jitsu. Sweet! Och Karro bjöd hem mig på vin och då säger man tack ja och går, så det gjorde jag. Och jag chockade både henne och mig med att senare följa med ut på krogen. Det är inte riktigt min grej, vi ska inte gå in på varför för då blir det så tråkig stämning.

Så var det fredag och jag skulle sitta barnvakt åt Oliver. Det gick strålande. Börjar bli riktigt haj på det där med ungar nu. Och jag lär mig så mycket! Till exempel att aldrig låta ungar leka med nått viktigt, som nyckelknippor, telefoner, hjärtmedicin etc, för dom kan få saker att försvinna spårlöst! Jag lät Oliver leka med min gamla telefon och den står inte att finna nånstans! Jag har letat precis överallt! Som trolleri är det. Mer försvunnen är Maya var när jag skulle köra upp henne till Stockholm.


Och i lördags var jag på middag hemma hos Majje. Fast ”var på middag” sänder lite fel signaler. Jag gjorde det mesta av lagandet om jag får säga det själv. Och det blev strålande! I alla fall gott.

  Men jag skulle ju jobba på söndagen så det blev ingen långdragen kväll. Inte som förra gången… Som pågick väldigt länge. För somliga. För somliga andra slutade det med en handfatsspya och en något ostadig hissfärd nån gång runt tolv. Jag tänker inte säga för vem, men det var inte jag i alla fall!


Och nu är det måndag och snart dags för lite jiu jitsu igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0