Preventivmedel och sånt.

Det är hemskt att p-piller är så dyrt. Och ännu hemskare är det att det är så jävla svårt att få tag på! Att komma fram till en mödravårdcentral eller vad fan det heter, är som att bryta sig in på Fort knox! Inte omöjligt, men jäääääääävligt svårt!

  Och när man väl är där så får man träffa nån sur kärring som ställer frågor som ”Och hur ofta glömmer du att ta dina p-pillert?”. Och om man då svarar ”Ja det har väl hänt en tre fyra gånger sista tiden.” då nästan skriker hon ”JAHA! Det är alltså FYRA gånger du riskerat att bli GRAVID!” och ger en en blick som om året var 1680, hon var min mamma och jag precis erkänt att jag bedrivit otukt med stalldrängen. Ska det verkligen vara så i dagens Sverige? Va?

 

Över till nått annat. Min fyrs är nästan uräten. Det har tagit tid, vansinnigt lång tid. Jag planerar påfyllning under helgen och den här gången sattsar jag på sånt jag faktiskt har användning för. Vilket jag kommit fram till är matlådor. Så jag ska storkoka och platsen som blir över ska jag fyll upp med ett tjockt lager fläskkarré. Näst efter entrecote är det mitt favoritkött.

  Jag har nästan börjat fatta det här med ”Det är så tråkigt att laga mat bara till sig själv.”. Ibland är det faktiskt roligare att vara fler om ätandet. Inte alltid. Inte när det är nått jättegott som jag äter bautastora portioner som skulle kunna föda ett litet afrikanskt land i en vecka, och folk stirrar med en blandning av chock och avsmak. Men ibland. Middag?


Kommentarer
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

Det är ju då du ska kontra med något oerhört orent. Som att antyda att det faktiskt är fullt möjligt att ha sex mer än en gång per dag, så enligt dina beräkningar så har du riskerat att bli gravid (valfri siffra som förhoppningsvis får tyst på kärringen) gånger.

2012-01-26 @ 17:44:06
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hahaha! Klockrent!=D

2012-01-26 @ 18:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0