Dagens jiu jitsuseminarium...

...var helbra! Vi fick lära oss tre chokes som allihop kändes jätteanvändbara! En armbar körde vi också, lite knepigare att få till men kul! Även om vi i stort sett bara övade tekniker så känner jag mig lite mör nu. Och lite öm på huden på halsen. Men det är ju inte så konstigt när man ägnat en timme åt att bli stryp.

  Jag har tränat i drygt ett halvår nu. Det är INGENTING! Jag är lika ostadig som en nyfödd gnukalv (fast inte lika söt och långbent). Och det är tyvärr med Jiu jitsu som med allt annat; ju mer man lär sig ju uppenbarare blir det att man inte kan nånting! Repeterar, repetera, repetera. Jag behöver repetera allt! Det är tur jag har hela livet på sig att lära sig.

 

Och så lite bilder från sparringen.


Kommentarer
Postat av: Majje

Översta bilden av dessa.... Jag dör! xD

2012-03-19 @ 15:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0