Skitsnack är vad det är!

”Det lönar sig att vara frisk.” är det första jag läser när jag öppnar Amadeus försäkringsbrev. Sen läser jag vidare att jag tjänat in ytterligare 300:- i rabatt på min självrisk eftersom min katt har varit frisk i ytterligare två år och nu är jag uppe i 900:- i rabatt, vilket är maxbeloppet. Jag nickar förnöjt för mig själv och tänker vänliga tankar om Agria. Tills jag vänder på sidan för att se själva premierna för min friska katt som efter 9 år i livet aldrig behövt uppsöka veterinären för vård av nån form av skada eller ohälsa. Jag har betalat min premie till Agria, i tid, varje månad i alla de där nio åren. Och hur belönar dom mig? Jo genom att hölja premien med 400 spänn sen förra året. OCH höja självrisken med 300!

  Tack för det era skithuvuden! Ska jag vara tacksam för de där intjänade 900:- i rabatt som jag, peppar peppar, aldrig kommer få möjlighet att nyttja? Va? Är det så det är tänk? Vart nånstans är det okej att höja min försäkringspremie med 25% när jag aldrig ens behövt nyttja den och på intet sätt kan räknas som en risk för Agria! Jävla ockrare alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0