Nyår och sånt.

2012 har inte direkt varit nått jättehöjdarår. Fast vissa ljuspunkter och ahaupplevelser har det ju haft. Tror jag, kommer inte ihåg så noga. Men ett par saker har jag i alla fall lärt mig, lägg på överkastet om du inte vill ha Gimlispyor i sängen. Och om en person beter sig som ett arsel så är det för att han eller hon är ett arsle och det kommer personen i fråga alltid vara.

 

Nog om det.

 

Firade nyår i Stockholm i år också. Förra årets nyårsmiddag blev väl sådär halvbra. Smördegsinbakad oxfilé. Oxfilén var lite för genomstekt och smördegen alldeles för degig. Morsan lyckades betydligt bättre i år. Med kräftor till förrätt, lammstek och potatispurjolöksmos till huvudrätt och lite ost till efterrätt. Och till skillnad från förra året satt jag inte sönder morsans soffa.

 

När vi ändå var i storstan passade vi på att ägna oss åt lite seriös miljöträning. Musse är ganska proffsig på det. Han miljötränade skiten ur tunnelbanan, Vällingby centrum och ett gäng pensionärer
som satt utanför Hemköp och vilade benen. Inte var han rädd för smällarna heller.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0